Het is nooit leuk als een product defect is. Probeer eerst te achterhalen waar het probleem door wordt veroorzaakt. Controleer of de software van je product nog up-to-date is. Je kunt op de website van de fabrikant de nieuwste software vinden en downloaden om de firmware te updaten. Wanneer dit het probleem niet verhelpt, controleer dan de randapparatuur, zoals geheugenkaarten, lenzen, accu’s, kabels etc. Bij een defecte printer raden wij je aan om eerst de printkoppen te reinigen, zoals beschreven in de handleiding. Als je er zeker van bent dat het defect inderdaad in het product zelf zit, kun je deze bij ons aanbieden voor reparatie.
Op alle nieuwe camera's en lenzen bieden wij standaard twee jaar fabrieksgarantie. Op alle overige producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing en bij een tweedehandsproduct kan een andere garantietermijn bepaald worden. Tijdens de garantieperiode garanderen wij dat je een goedwerkend product hebt en houdt.
Als het gekochte product binnen de garantieperiode defect raakt, dan lossen we dat natuurlijk graag voor je op. Je kunt het defecte product opsturen of langsbrengen in een van onze winkels. Indien je in het bezit bent van een 5 jaar garantie certificaat en je wilt dit claimen dan vragen we je om dit altijd vooraf kenbaar te maken.
Stappenplan
- Download hier het reparatieformulier.
- Vul het reparatieformulier zo volledig mogelijk in en vermeld duidelijk de klachtomschrijving.
- Voeg een kopie-factuur/aankoopbon en indien bijgeleverd de originele garantiekaart toe.
- Stuur uitsluitend het product dat gerelateerd is aan het defect toe. (Geen accessoires als draagriemen, geheugenkaartjes e.d. - Bij printers wel de cartridges laten zitten)
Verpak het product goed en stuur deze aangetekend op naar:
Kamera Express BV
T.a.v. Reparaties
Essebaan 55
2908 LJ Capelle aan den IJssel
Zodra onze reparatieafdeling je reparatie heeft ontvangen, zullen zij je hier per mail over informeren. De reparatietermijn duurt vanaf dat moment gemiddeld 4-6 weken.
Wil je het te repareren product liever in één van onze winkels langsbrengen? Geen probleem! Neem het product én het aankoopbewijs mee naar één van onze winkels en wij helpen je graag verder.